2014-07-08

Returning to Finland

Palasin siis torstaina takaisin kotiin. Mun piti olla kotona torstai-iltana, mutta tuli pari muuttujaa siihen matkaan. Kirjoitan niistä myös tässä postauksessa.

Viimeset päivät oli melko ihania, ja samalla niin kamalia. Mua suretti kamalasti lähteminen, vaikka olihan se kiva päästä kotiinkin samalla. Sunnuntaina oli viimeinen kirkkokerta, mikä oli todella haikeaa. Maanantaina kävin vielä Walmartissa, ja illalla mun kaverit Chris, Brock ja David tuli sanomaan mulle moikka. Kun Brock lopuksi vei mut kotiin ja halasi, niin piti äkkiä sanoa heipat koska meinasin oikeasti ruveta itkemään.

Tiistaina varmistin, että kaikki on pakattu (kaikkihan ei kuitenkaan ollut pakattu, koska jätin mun pokkarikameran sinne...). Puolen päivän aikoihin menin Jacin luokse, ja me vietettiin aikaa vaan jutellen pari tuntia. Myöhemmin minä, Jaci, ja Katy mentiin kaupungille McDonald'sille Lähteminen Amerikasta oli aivan älyttömän vaikeaa! Mä itkin silmät päästäni ja olin ihan hysteerinen. Mun hostäiti, hostsisarukset Aubrey ja Elijah (Lacy oli siis töissä) sekä kaverit Tora ja Jaci oli tulleet saattamaan mua. Me lähdettiin kahdeksan aikaan aamulla, käytiin Spokanessa vielä Costcossa pitsalla, ja mentiin lentokentälle. Siellä oli aika itkuiset hyvästelyt, itkin varmaan puoli tuntia hysteerisesti varsinkin kun piti hyvästellä Tora. Ihan itku tulee nytkin kun mietin sitä tilanneta.

Lentokone pääsi todella hyvin Seattleen asti. Seattlen lentokenttä oli helppo koska olin katsellut lentokentän karttoja ja niin edelleen. Seattlessa kuitenkin mun lento Islantiin oli myöhässä melkein kahdella tunnilla, joka johti siihen, että Islannissa myöhästyin jatkolennolta. Lento Reykjavikiin oli muutenkin ehkä elämäni pahin kokemus lentokoneessa. Mulla oli tosi kova päänsärky ja söin särkylääkettä siihen. Koska en ollut syönyt moneen tuntiin ja söin särkylääkettä tyhjään vatsaan, mulle tuli paha matkapahoinvointi ja lopulta oksensin. Ei ruoka maistunut eikä huvittanut tehdä mitään. Muistan vieläkin, kun vieressä ollut amerikkalainen nainen tilasi ison kinkkuleivän joka haisi todella voimakkaalle ja mun piti tukkia sieraimet etten oksentaisi...

Koska myöhästyin koneesta Seattlesta, jouduin koukkaamaan Oslon kautta ja tulin Suomeen viisi tuntia myöhässä. Oslon kautta lentäminen ei ollut niin kamala juttu, pääsin ihan okei sen lentokentän läpi ja oli hieman shoppailuaikaakin.

Lopulta pääsin Helsinkiin, jossa tapasin vanhemmat pitkästä aikaa. Sitten vain ajeltiin seitsemän tuntia kotiin, ja olin kotona kolmen aikaan aamuyöllä. Olen yritellyt jet lagia (joka oli aivan älyttömän kova) parannella tässä viimeiset viikot. Kirjoittelen ehkä vielä parista jututsta tänne, ja jos joillakin on jotain kysymyksiä niin mielelläni vastailen :)

1 comment:

  1. Anonymous21/8/14 07:46

    Mitä maailmanvalloittajalle kuuluu nyt?:)

    ReplyDelete